Objaśnienie KS 2.4.10:Nagłówki sekcji (Poziom AAA)
W skrócie
- Cel
- Użytkownicy rozumieją, w jaki sposób treść jest ułożona w sekcje
- Co zrobić
- Zapewnij nagłówki, jeżeli treść jest podzielona na sekcje
- Dlaczego to jest ważne
- Ludzie mogą się orientować, zwłaszcza osoby z problemami poznawczymi lub wzrokowymi.
Intencja
Intencją tego kryterium sukcesu jest zapewnienie nagłówków dla sekcji strony internetowej, gdy strona jest zorganizowana w sekcje. Na przykład długie dokumenty są często podzielone na różne rozdziały, rozdziały mają podrozdziały, a podrozdziały są podzielone na różne części, części na akapity itp. Jeśli takie sekcje istnieją, muszą mieć wprowadzające je nagłówki. To wyraźnie wskazuje organizację treści, ułatwia nawigację w treści i zapewnia mentalne „uchwyty”, które pomagają w zrozumieniu treści. Inne elementy strony mogą uzupełniać nagłówki, aby poprawić prezentację (np. poziome linie i pola), ale prezentacja wizualna nie jest wystarczająca do identyfikacji sekcji dokumentu.
Przepis ten uwzględniono na poziomie AAA, ponieważ nie można go zastosować do wszystkich rodzajów treści i nie zawsze możliwe jest wstawienie nagłówków. Na przykład podczas publikowania w Internecie istniejącego dokumentu nie można wstawić nagłówków, których autor nie umieścił w oryginalnym dokumencie. Lub długi list często obejmowałby różne tematy, ale umieszczanie nagłówków w liście byłoby bardzo dziwne. Jeśli jednak dokument można podzielić na sekcje z nagłówkami, ułatwia to zarówno zrozumienie, jak i nawigację.
Korzyści
- Osoby niewidome będą wiedzieć, kiedy przeszły z jednej sekcji strony internetowej do drugiej, i będą znać cel każdej sekcji.
- Osoby z pewnymi trudnościami w uczeniu się będą mogły używać nagłówków, aby łatwiej zrozumieć ogólną organizację treści strony.
- Osoby poruszające się po treści za pomocą klawiatury będą mogły przeskakiwać z nagłówka na nagłówek, co umożliwi im szybkie znalezienie interesującej treści.
- Na stronach, na których część treści jest aktualizowana, można użyć nagłówków, aby szybko uzyskać dostęp do zaktualizowanej treści.
Przykłady
- Menu zawiera różne sekcje dla różnych kursów. Każda sekcja ma nagłówek: Przystawki, Sałatki, Zupy, Przystawki, Desery.
- Aplikacja internetowa zawiera stronę ustawień podzieloną na grupy powiązanych ustawień. Każda sekcja zawiera nagłówek opisujący klasę ustawień.
Powiązane zasoby
Zasoby służą wyłącznie celom informacyjnym. Nie należy traktować ich jako zaleceń.
- WebAIM: Semantic Structure (WebAIM: Struktura semantyczna)
- Heading Tags (Znaczniki nagłówków)
Techniki
Każdy numerowany element w tej sekcji reprezentuje technikę lub kombinację technik, które Grupa Robocza WCAG uważa za wystarczające do spełnienia tego kryterium sukcesu. Nie jest jednak konieczne stosowanie tych konkretnych technik. Aby uzyskać informacje na temat stosowania innych technik, zobacz Objaśnienie technik dla kryteriów sukcesu WCAG, szczególnie w sekcji „Inne techniki”.
Techniki wystarczające
Kluczowe pojęcia
renderowanie treści w sposób, który jest postrzegalny dla użytkownika
oprogramowanie umożliwiające pobieranie i przeglądanie treści internetowych
samodzielna porcja pisanej treści obejmująca jeden lub więcej powiązanych tematów lub myśli
Uwaga
Sekcja może składać się z jednego lub więcej akapitów, a także zawierać grafikę, tabele, listy i podsekcje.
nieosadzony zasób uzyskany z pojedynczego identyfikatora URI za pomocą protokołu HTTP wraz z wszelkimi innymi zasobami użytymi do renderowania strony w programie użytkownika lub takimi, które potencjalnie mogą być użyte do renderowania
Uwaga
Mimo że każdy z „pozostałych zasobów” mógłby być renderowany razem z podstawowym zasobem, to niekoniecznie muszą być renderowane równocześnie.
Uwaga
W celu zgodności z niniejszymi wytycznymi, zasób nie może być „osadzony” w innym zasobie wchodzącym w zakres oceny zgodności, aby można go było uznać za stronę internetową.
- Sposób, w jaki poszczególne części strony internetowej są ułożone i połączone ze sobą; oraz
- Sposób ułożenia zbioru stron internetowych.
informacje i wrażenia sensoryczne, które mają być przekazywane użytkownikowi za pośrednictwem programu użytkownika, w tym kod lub znaczniki definiujące strukturę, prezentację i interakcje