Objaśnienie KS 2.5.6:Równoległy mechanizm wprowadzania danych (Poziom AAA)
W skrócie
- Cel
- Użytkownicy mogą wybierać różne sposoby wprowadzania treści.
- Co zrobić
- Nie uniemożliwiaj użytkownikom przełączania trybu wprowadzania danych.
- Dlaczego to jest ważne
- Ludzie mogą nie być w stanie pracować przy użyciu tylko jednej metody wprowadzania.
Intencja
Intencją tego kryterium sukcesu jest zapewnienie, że ludzie mogą korzystać z różnych trybów wprowadzania danych i przełączać się między nimi podczas interakcji z treściami internetowymi. Użytkownicy mogą korzystać z różnych mechanizmów wprowadzania danych podczas interakcji z treściami internetowymi. Może to być kombinacja mechanizmów, takich jak klawiatura lub interfejsy podobne do klawiatury oraz urządzeń wskazujących, takich jak mysz, rysik lub ekran dotykowy.
Nawet jeśli urządzenie może mieć podstawowy mechanizm wprowadzania danych, użytkownik może zdecydować się podczas interakcji z urządzeniem na zastosowanie alternatywnych mechanizmów wprowadzania danych . Na przykład podstawowym mechanizmem telefonów komórkowych i tabletów jest ekran dotykowy. Użytkownik tych urządzeń może zdecydować się na użycie sparowanej myszy lub klawiatury zewnętrznej jako alternatywy dla korzystania z ekranu dotykowego.
Użytkownicy powinni mieć możliwość przełączania mechanizmów wejściowych w dowolnym momencie, jeśli stwierdzą, że pewne zadania i interakcje są łatwiejsze do wykonania przy użyciu alternatywnego mechanizmu wprowadzania danych. Treść nie może ograniczać interakcji użytkownika do żadnego konkretnego mechanizmu wprowadzania danych, chyba że ograniczenie jest niezbędne lub jest wymagane w celu zapewnienia bezpieczeństwa treści lub poszanowania ustawień użytkownika.
Uwaga Aplikacja internetowa do pisania bezwzrokowego, która uczy użytkowników, jak pisać bezwzrokowo na klawiaturze i/lub mierzy ich biegłość i szybkość, byłaby przykładem istotnego ograniczenia określonego mechanizmu wprowadzania danych.
Korzyści
- Użytkownicy mogą wchodzić w interakcje z treściami internetowymi za pomocą dowolnego mechanizmu wprowadzania danych, który jest dla nich preferowany i dostępny.
- Użytkownicy mogą przełączać się między mechanizmami wprowadzania danych, gdy chcą lub wymagają tego okoliczności.
- Użytkownicy mogą dodawać i usuwać mechanizmy wprowadzania danych w dowolnym momencie, jeśli jest to obsługiwane przez system operacyjny.
Przykłady
- Użytkownik z niepełnosprawnością ruchową paruje mysz i klawiaturę ze swoim telefonem komórkowym za pomocą ekranu dotykowego. Telefon może być następnie obsługiwany przez te urządzenia wejściowe, a treść nie akceptuje ekranu dotykowego jako jedynego mechanizmu wprowadzania.
- Na laptopie z obsługą dotykową z dużą precyzją osoby, które mają trudności z aktywacją małego celu z powodu drżenia rąk, ograniczonej zręczności lub z innych powodów, nadal mogą wchodzić w interakcje z treścią za pomocą klawiatury i gładzika.
- Użytkownik rozpoczyna interakcję ze stroną za pomocą klawiatury pulpitu, a następnie podłącza dodatkowy monitor dotykowy. Treść może być obsługiwana za pomocą tego nowo dodanego mechanizmu wprowadzania i nie zakłada, że klawiatura, pierwszy wykryty mechanizm wprowadzania, jest jedynym używanym.
- Użytkownik wprowadzający mowę nawiguje po treści za pomocą poleceń głosowych, które są tłumaczone tak, aby symulować polecenia myszy (i klawiatury). Jednak podczas rozmowy ze współpracownikiem użytkownik wyłącza rozpoznawanie mowy i zamiast tego używa myszy.
- Użytkownik otwiera menu za pomocą myszy, a następnie przechodzi między elementami menu za pomocą strzałek.
Powiązane zasoby
Zasoby służą wyłącznie celom informacyjnym. Nie należy traktować ich jako zaleceń.
- W3C Pointer Events - Level 2 (Zdarzenia wskaźnika W3C — poziom 2)
- Patrick H. Lauke - Detecting touch: it's the 'why', not the 'how' (Wykrywanie dotyku: to
dlaczego
, a niejak
) - Chris Wilson / Paul Kinlan: Touch And Mouse - Together Again For The First Time (Dotyk i mysz - znowu razem po raz pierwszy)
- W3C Touch Events - Level 2: Interaction with Mouse Events and click (Wydarzenia dotykowe W3C - Poziom 2: Interakcja ze zdarzeniami myszy i kliknięcie)
- W3C CSS Media Queries Level 4: Interaction Media Features (Zapytania o media W3C CSS Poziom 4: Funkcje multimediów interakcji)
Techniki
Każdy numerowany element w tej sekcji reprezentuje technikę lub kombinację technik, które Grupa Robocza WCAG uważa za wystarczające do spełnienia tego kryterium sukcesu. Nie jest jednak konieczne stosowanie tych konkretnych technik. Aby uzyskać informacje na temat stosowania innych technik, zobacz Objaśnienie technik dla kryteriów sukcesu WCAG, szczególnie w sekcji „Inne techniki”.
Techniki wystarczające
- Używanie tylko wysokopoziomowych, niezależnych od wejścia obsługi zdarzeń, takich
jak
focus
,blur
,click
w języku JavaScript (potencjalna przyszła technika). - Rejestrowanie procedur obsługi zdarzeń dla klawiatury/klawiatury i wskaźników jednocześnie w Javascript; patrz Przykład 1 w Zdarzenia wskaźnikowe Poziom 2 (potencjalna przyszła technika)
Błędy
Poniżej wymieniono typowe błędy, które Grupa Robocza WCAG uważa za niespełnienie tego kryterium sukcesu.
Kluczowe pojęcia
jeżeli taki element zostanie usunięty, może to całkowicie zmienić informację lub funkcjonalność treści, a informacja i funkcjonalność nie mogą zostać osiągnięte w inny sposób, zapewniający zgodność